06 34546365
Bellen Go Fit Oostburg

Sporten - Personal Training - Voeding

Home Blogs → Hoe kun je in zo kort mogelijke tijd resultaat behalen?

Hoe kun je in zo kort mogelijke tijd resultaat behalen? 

 
''Ik heb geen tijd om te sporten?''    ''Ik hou niet van sporten''           ''Ik train 2 uur per keer maar heb geen resultaat''

Heb jij bovenstaande vragen al eens gesteld? of zijn ze al eens in je hoofd omgegaan? Dan moet je verder lezen, want ik heb de oplossing! Ook als je eens wat anders wilt (variatie is alles) raad ik je aan om verder te lezen.

Je hoeft niet altijd 2 uur in de sportschool rond te lopen. Ik adviseer zelf zelfs nooit zolang te sporten. Op duursporten na dan natuurlijk. 

Waarom?
Je spieren kunnen namelijk maar een bepaalde prikkelfrequentie optimaal opnemen wat ze stimuleert om te groeien. Voor grote spieren is dit 90-120 herhalingen per training, en voor kleinere spieren is dit 60-90 herhalingen per training. Als jij op de juiste wijze traint zul je ook merken dat je voor veel meer geen energie meer hebt. 

Algemene oplossing voor iedereen!
Dan nu to the point!  Je kunt stellen dat ik fan ben van HIIT trainingen. Dit zijn High Intensive Interval Trainingen. Een moeilijk woord.. Ik leg het je uit. Deze trainingen zorgen voor een schommelende hartslag tijdens de inspanning. Dit komt omdat je variatie aanbrengt waar je lichaam niet op voorbereid is, heel belangrijk! Want wat doe jij als je ergens niet op voorbereid bent? Je kunt je er niet op aanpassen. Dat is wat we willen! Ons lichaam heeft namelijk een systeem wat spiergroei onderdrukt. Vroeger toen de mensen moesten jagen was het namelijk niet zo handig zwaar en bonkig te zijn. ''Lang geleden, i know.. maar ons lichaam is nog maar weinig veranderd''.

''Genoeg over de wetenschap hoe spiergroei werkt..''

HIIT is vooral ook heel erg effectief voor vetverbranding en een betere conditie. En wel om dezelfde reden. Het lichaam kan zich niet aanpassen aan de situatie. Verras hem!

Hoe ziet dit er uit? 
  • Als je 15 min. cardio wilt doen, doe dit dan op 3 verschillende apparaten en/of doe tijdens de oefening gebruik maken van tempowisselingen. Verhoog bijvoorbeeld elke minuut de weerstand, of trek na 3 minuten een sprint. Je kunt van alles bedenken!
  • Doe nadat je een bovenlichaamsoefening hebt gedaan, een lichaam voor het onderlichaam. 
  • Doe combinatie-oefeningen waarbij je meerdere spieren te gelijk gebruikt. Maak bijvoorbeeld een Squat en strek vervolgens je armen uit.

Voordelen HIIT Training
  1. Je bent sneller klaar
  2. Je hebt een hogere verbranding
  3. Je hebt een langere na verbranding (tot wel 160 calorieën na jouw training!)
  4. Je hebt sneller resultaat
  5. Het verveelt niet. 

Wil je eens zo'n training uitproberen? Doe dan eens mee met de 24Fit: Fit in 24 minuten. Je leest er hier meer over!
Deze manier van trainen vind ik persoonlijk de beste die er is. Effectief en snel, handig in deze tijden!
Bart

Alle rechten voor behouden 2017 © Go Fit Lifestylecoaching                    Disclaimer